تفاوت قهوه و اسپرسو دقیقاً چیست؟
نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

تفاوت قهوه و اسپرسو

برای برخی ، یک فنجان کوچک اسپرسو ی قوی تنها قهوه واقعی است ، در حالی که دیگران فکر می کنند این یک هدر دادن تلخ دانه های کاملا خوب است. هر کدام را که ترجیح می دهید ، همیشه خوب است که از منطقه راحتی خود استفاده کرده و چیز جدیدی را امتحان کنید!

برای شروع ، در اینجا یک راهنمای سریع در مورد تفاوت دقیق این دو آورده شده است.

قهوه اسپرسو

اسپرسو چیست؟

بیایید با تعاریف اساسی شروع کنیم. اسپرسو روشی است برای تهیه یک فنجان قهوه که اندازه آن ریز و با طعم شدید باشد.

تمایز اصلی از نحوه تولید آن ناشی می شود.

اسپرسو با فشار دادن آب داغ از طریق محلول قهوه با فشار و سرعت بسیار زیاد دم می شود. به همین دلیل برای ساخت اسپرسو به دستگاه خاصی نیاز است.

دستگاههای اسپرسو اولین بار در اواخر قرن نوزدهم توسط ایتالیایی ها رویای خود را دیدند. دانش کافی برای کارکرد آن لازم بود.

در مقایسه ، پورپرس روش بسیار ساده ای برای دم کشیدن قهوه است. از نظر فنی ، فقط کافی است مقداری آب و قهوه برای تحقق جادو استفاده کنید. با این وجود ، نوآوری های عمده ای نیز در خصوص ریخت و پاش ها ، به ویژه از ژاپن صورت گرفته است .

برخی از افراد اسپرسو را به عنوان "خالص ترین" قهوه در نظر می گیرند ، در حالی که برخی دیگر ریختن آب را برای کیفیت ملایم تر و نوشیدن آسان ترجیح می دهند. در پایان ، این به مهارت خلاصه می شود: یک باریستای خوب قادر خواهد بود از هر روش تولید دم بیشتر استفاده کند.

مسابقه قهوه اسپرسو و قهوه: چه کسی کافئین بیشتری دارد؟

خوب ، حالا بیایید یک دقیقه وقت بگذاریم و یکی از باورهای غلط کلاسیک (یا حداقل باورهای غلط جزئی) در مورد اسپرسو و قهوه را بشکنیم: محتوای کافئین.

احتمال اینکه شما فکر کنید یک اسپرسو WAY کافئین بیشتری نسبت به یک فنجان قهوه دارد ، مطرح شده است. و همانطور که از جمله بالا انتظار دارید ، پاسخ صحیح به آن هم بله است و هم نه

ببینید ، اگر مقدار مساوی اسپرسو و قهوه مصرف کنید ، بله ، کاملاً اسپرسو کافئین بیشتری خواهد داشت. اما این تعجب آور نیست ، درست است؟ مخصوصاً از آنجا که همه و مادرشان می دانند که یک عکس کوچک اسپرسو با انواع طعم ها و عناصر کاملاً متراکم تر از آنچه در قهوه دریافت می کنید ، بارگیری می شود.

با این حال ، اگر کارها را با اندازه معمول سرو کنید ، به سرعت متوجه می شوید که یک کوپای معمولی 8 اونس در واقع کافئین بیشتری نسبت به یک قاشق اسپرسو ی متوسط شما دارد.

اکنون ، مانند بسیاری از حقایق آشپزی ، تعداد مشخصی در اینجا بسته به حبوباتی که استفاده می کنید ، روش دم ، درجه حرارت آب ، زمان استخراج و غیره می تواند کاملاً متفاوت باشد.

با این حال ، به طور متوسط ، یک فنجان قهوه معمولی بین 80 تا 100 میلی گرم کافئین دارد. برخی حتی انتهای بالاتر محتوای کافئین را به 700 میلی گرم می رسانند!

قهوه اسپرسو

 

محصولات کاف کف
قهوه فوری اسـپرسو 57 دیویدف مدل ایتنسو
قهوه دانه اسـپرسو ایلی مدل INTENSO
قهوه ساشه ای اسـپرسو ۲۵ عددی نسکافه
قهوه ساشه ای اسـپرسو ۲۵ عددی نسکافه

 





:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: